"ЧАРОВНАТА
ДИКТАТОРКА" ® вестник
"Пари", 20 октомври 2000 година
"ФАВОРИТ" ПРЕДЛАГА УСЕЩАНЕ ЗА ЛУКС Кодът
към разбирането на тенденцията "Фаворит" се свежда до: мъжественост, елегантност
в стил неокласика, високо качество на използваните платове. Обединяващо
качество е комфортът, усещането за лукс.
НЮ ЙОРК ВДЪХНОВИ УНГАРО В есенно-зимните
си послания към нежния пол Емануел Унгаро е нежен и строг, фриволен и
концептуален.Вечният поет в модата лансира блузони, манта, жакети, джинси,
рокли и различни ансамбли. Дрехите са изработени от бродирана кожа,сатен,
дантелва, велур, имприме, жерсе и коприна. Унгаро препоръчва на есенно-зимната
жена дозирана бъбривост и финес. Разнообразие от цветове и форми, отдаване
дължимото на асиметрията и новия - постмодерен силует, загатнатата еротичност
и кондензираната женственост - това е само част от общото послание на
прочутия дизайнер.
"ЖИГОЛО" И ЕКО-СТИЛ В МОДНОТО КАФЕНЕ За премиера
на най-новата си книга писателят Николай Н. Нинов избра Модното кафене
"Мария Мичева" в столицата. В центъра на романа е българската мода,дипломацията
и пластичното изкуство, персонифицирани от интересни и модерни типажи.Книгата
"Жиголо", отпечатана в издателство "Рива", бе представена пред журналисти
и близки на писателя от Тодор Гергишанов, главен редактор на сп."Клуб
М".Своеобразен поздрав към автора отправи Мария Мичева с част от най-новата
си колекция, в която трикото флиртуваше с найлона, а вечерните плетива
с вискозната коприна.
"Мисля,че
"отварянето" на Форум Българска мода към големите градове - в случая -
Пловдив, ще стимулира създаването на облекла във вътрешността на страната
и ще преодолее илюзията, че оригиналният дизайн е възможен само в столицата"
- тези думи на г-н Иван Чалъков, почетен председател на Форум "Българска
мода", обобщават приключилото наскоро българско прет-а-порте в града на
тепетата.В продължение на три дни дефилираха манекени с облекла на десетки
местни модни къщи и дизайнери, като "Ния & Дорадо", "Нов стил", "Лаура",
"Гала", "Ружа", "Микстар", "Филтекс", "Надин Стайл" /с дебютиращ дизайнер
Юлиан Табаков/, "Пулпудева", "Галинел", "Манийка" и др. Участниците във
Форум Българска мода - Плодив 2000" бяха окуражени от личното присъствие
на патрона на събитието - д-р Иван Чомаков, кмет на Пловдив.
ИТАЛИАНСКИЯТ ТЕКСТИЛ ПРИВЛЕЧЕ ДЖУЛИЪН МАКДОНАЛД Италианската текстилна групировка "Линеапю" получи правото да експлоатира търговската марка на един от най-проспериращите британски дизайнери - Джулиън Макдоналд /Уелс/, съобщсава "Ройтерс". Създаденият джойнт венчър е в съотношение 50:50. Смесеното предприятие позволява на италианците да разпространяват линията готово облекло, считано от сезона есен-зима 2001-2002 година. Годишният оборот на текстилната групировка за 1999-а е 320 милиона паунда, а през първата половина на 2000 година бележи покачване с 20 процента спрямо същия период на миналатав година. КАК ПАЗАРУВАТ МЪЖЕТЕ? Вече е факт първото изследване за потенциала, заложен у мъжете-потребители."Ритейл Интелиджънс" анализира как пазаруват трите основни групи представители на силния пол: неженени, женени и разведени /овдовели/ мъже.Проучени са потребителски групи от Лондон и Северна Англия.Пазарът на мъжко облекло е в съоотношение 8.8 млд паунда за 1998 година при мъжете и 18.3 млд паунда за дамското облекло.Значителна част от мъжете биват обличани от техните жени.Нежните половинки са закупили повече от половината качествено мъжко облекло, докато мъжкото потребление не е повече от 6.5 млд паунда.Анализът съдържа практически мерки за стимулиране и отваряне на пазарния потенциал на променящия се мъж-потребител.Козметичните промени в магазини за мъжко и дамско облекло,супермаркети и др.могат да накарат мъжете да се чувстват по-комфортно,да пазаруват по-активно, като това доведе и до увеличаването на потребителските им разходи. БРИТАНСКАТА МОДНА ИНДУСТРИЯ БЕЛЕЖИ НОВИ УСПЕХИ Значителна част от успехите на британската модна индустрия се дължат на способността на старите запазени марки да се обновяват и освежават. Компании като "Лора Ашли", "Скоч хауз", "Остин Рийд", "Бърбъри" и др. радикално променят своя дизайн, наемат млади и реформаторски настроени стилисти, смекчават пословичната си привързаност към типичния лукс. Освежаването на "Бърбъри" например стана и благодарение на прочутия фотограф Марио Тестино, който лансира черно-бяла кампания с Кейт Мос. През 1999 година приходите на "Бърбъри" се покачиха с около 40 милиона паунда, а през тази години се очаква увеличението да е с 50 милиона паунда. Марки катко "Либърти","Остин Рийд" и "Бърбъри" оцеляват защото се борят за пазара с подмладяването на своите екипи и най-вече на водещите дизайнери. Благодарение на младите творци старата английска традиция оцелява.
Мария
Ангелова, модел от Агенция "Ивет фешън"
Зорница
Пейкова, модел от Агенция "Хай левъл" "Най-важното за един манекен е да умее да подчертава силните и да прикрива слабите си страни. Нашата професия е немислима без търпеливостта, професионализма /който предполага изключителна дисциплина и перфектно поддържано тяло/. Съществено е и умението да работиш с хората - да можеш да ги изслушваш и да приемаш тяхното мнение - т.е. да не се съобразяваш само със себе си!" Информация: Internet, Fashion Net,First View, Vogue daily,J ust style и собствени източници ©
Любомир Стойков |