"ЧАРОВНАТА ДИКТАТОРКА" ®
Страница за модата на Любомир Стойков

вестник "Пари", 20 октомври 2000 година

ТЕНДЕНЦИИ

"ФАВОРИТ" ПРЕДЛАГА УСЕЩАНЕ ЗА ЛУКС

Кодът към разбирането на тенденцията "Фаворит" се свежда до: мъжественост, елегантност в стил неокласика, високо качество на използваните платове. Обединяващо качество е комфортът, усещането за лукс.
Италианската модна къща "Фаворит" възниква през 1978 година и бързо се налага като емблематична марка в мъжкия стил на обличане. В България тя е представена от Данаил Симеонов. Какъв е жанрът на предлаганите от "Фаворит" дрехи? Има ли разклонения и обособени линии? Каква е ролята на платовете?
Първата линия "ФАВОРИТ СИЛВЪР" предлага костюми, ризи и вратовръзки, които разчитат на голямото разнообразие в десените и моделите.Саката са еднореди --с два шлица,а панталоните имат прав силует с една баста и италиански джобове. Втората линия "ФАВОРИТ УОМО" лансира комбинацията от елегантен и същевременно спортен силует. Предназначена е за свободното време на деловия мъж, прилагайки схемата сако - блуза - панталон.Силуетът, макар и свободен, внушава елегантност.
Материите - предимно висококачествени леки и фини тъкани и помощни материали - са "родени" в Северна Италия. Там се намират най-добрите фабрики като Luigi Botto, Tessutto Ermenegildo Zegna, Vitale Barberis Canonico и др.Техни основни клиенти са "Хуго Бос" и "Черути", "Валентино" и "Трусарди". Модна къща "Фаворит" наистина се стреми към изискан вкус, удобството, свеж и актуален маниер на обличане.

ЕСЕН-ЗИМА 2000-20001

НЮ ЙОРК ВДЪХНОВИ УНГАРО

В есенно-зимните си послания към нежния пол Емануел Унгаро е нежен и строг, фриволен и концептуален.Вечният поет в модата лансира блузони, манта, жакети, джинси, рокли и различни ансамбли. Дрехите са изработени от бродирана кожа,сатен, дантелва, велур, имприме, жерсе и коприна. Унгаро препоръчва на есенно-зимната жена дозирана бъбривост и финес. Разнообразие от цветове и форми, отдаване дължимото на асиметрията и новия - постмодерен силует, загатнатата еротичност и кондензираната женственост - това е само част от общото послание на прочутия дизайнер.
Силно впечатление правят белите кожени костюми, обсипани с изкусни бродерии, както и комбинациите между черните вълнени костюми с розови райета и блузите от червена коприна и дантела в горната част.Колекцията "Унгаро" е вдъхновена от бродираното със звезди нощно небе на Ню Йорк.Една атмосфера, която позволява на съвременната жена да променя на воля духа и въображението си, дрехите и украшенията си. Промяна, гарнирана с добронамереност, сигурност и ентусиазъм.

МОДНИ СЪБИТИЯ

"ЖИГОЛО" И ЕКО-СТИЛ В МОДНОТО КАФЕНЕ

За премиера на най-новата си книга писателят Николай Н. Нинов избра Модното кафене "Мария Мичева" в столицата. В центъра на романа е българската мода,дипломацията и пластичното изкуство, персонифицирани от интересни и модерни типажи.Книгата "Жиголо", отпечатана в издателство "Рива", бе представена пред журналисти и близки на писателя от Тодор Гергишанов, главен редактор на сп."Клуб М".Своеобразен поздрав към автора отправи Мария Мичева с част от най-новата си колекция, в която трикото флиртуваше с найлона, а вечерните плетива с вискозната коприна.
Капитонирани якета, пончо и поли с особена дължина ще бъдат хитовете тази зима, според известната еко-дизайнерка. Както сам твърди авторът: "Жиголо" е роман за съдбата на 40-45-годишните - онези надарените, силните духом, свръхамбициозните, които постигнаха повечето от мечтите си. Като мачкат наред, готови да минат дори през трупове, отдадени единствено на бизнеса и кариерата си".

ПЛОВДИВСКИ ДЕБЮТ НА ФОРУМ БЪЛГАРСКА МОДА
Местното прет-а-порте - под патронажа на кмета на Пловдив

"Мисля,че "отварянето" на Форум Българска мода към големите градове - в случая - Пловдив, ще стимулира създаването на облекла във вътрешността на страната и ще преодолее илюзията, че оригиналният дизайн е възможен само в столицата" - тези думи на г-н Иван Чалъков, почетен председател на Форум "Българска мода", обобщават приключилото наскоро българско прет-а-порте в града на тепетата.В продължение на три дни дефилираха манекени с облекла на десетки местни модни къщи и дизайнери, като "Ния & Дорадо", "Нов стил", "Лаура", "Гала", "Ружа", "Микстар", "Филтекс", "Надин Стайл" /с дебютиращ дизайнер Юлиан Табаков/, "Пулпудева", "Галинел", "Манийка" и др. Участниците във Форум Българска мода - Плодив 2000" бяха окуражени от личното присъствие на патрона на събитието - д-р Иван Чомаков, кмет на Пловдив.

ХРОНИКА СТИЛ

ИТАЛИАНСКИЯТ ТЕКСТИЛ ПРИВЛЕЧЕ ДЖУЛИЪН МАКДОНАЛД

Италианската текстилна групировка "Линеапю" получи правото да експлоатира търговската марка на един от най-проспериращите британски дизайнери - Джулиън Макдоналд /Уелс/, съобщсава "Ройтерс". Създаденият джойнт венчър е в съотношение 50:50. Смесеното предприятие позволява на италианците да разпространяват линията готово облекло, считано от сезона есен-зима 2001-2002 година. Годишният оборот на текстилната групировка за 1999-а е 320 милиона паунда, а през първата половина на 2000 година бележи покачване с 20 процента спрямо същия период на миналатав година.

КАК ПАЗАРУВАТ МЪЖЕТЕ?

Вече е факт първото изследване за потенциала, заложен у мъжете-потребители."Ритейл Интелиджънс" анализира как пазаруват трите основни групи представители на силния пол: неженени, женени и разведени /овдовели/ мъже.Проучени са потребителски групи от Лондон и Северна Англия.Пазарът на мъжко облекло е в съоотношение 8.8 млд паунда за 1998 година при мъжете и 18.3 млд паунда за дамското облекло.Значителна част от мъжете биват обличани от техните жени.Нежните половинки са закупили повече от половината качествено мъжко облекло, докато мъжкото потребление не е повече от 6.5 млд паунда.Анализът съдържа практически мерки за стимулиране и отваряне на пазарния потенциал на променящия се мъж-потребител.Козметичните промени в магазини за мъжко и дамско облекло,супермаркети и др.могат да накарат мъжете да се чувстват по-комфортно,да пазаруват по-активно, като това доведе и до увеличаването на потребителските им разходи.

БРИТАНСКАТА МОДНА ИНДУСТРИЯ БЕЛЕЖИ НОВИ УСПЕХИ

Значителна част от успехите на британската модна индустрия се дължат на способността на старите запазени марки да се обновяват и освежават. Компании като "Лора Ашли", "Скоч хауз", "Остин Рийд", "Бърбъри" и др. радикално променят своя дизайн, наемат млади и реформаторски настроени стилисти, смекчават пословичната си привързаност към типичния лукс. Освежаването на "Бърбъри" например стана и благодарение на прочутия фотограф Марио Тестино, който лансира черно-бяла кампания с Кейт Мос. През 1999 година приходите на "Бърбъри" се покачиха с около 40 милиона паунда, а през тази години се очаква увеличението да е с 50 милиона паунда. Марки катко "Либърти","Остин Рийд" и "Бърбъри" оцеляват защото се борят за пазара с подмладяването на своите екипи и най-вече на водещите дизайнери. Благодарение на младите творци старата английска традиция оцелява.

ТАКА КАЗВАТ МОДЕЛИТЕ

Мария Ангелова, модел от Агенция "Ивет фешън"
Любовта има различни измерения,а сексът е другото лице на любовта.Към него би трябвало да се подхожда без предразсъдъци, защото те в повечето случаи заклеймяват усещането, което то може да ти донесе. Аз не съм за егоистичната любов, а за любовта към всички. Да умееш да откриваш ценното във всеки един човек, защото смятам, че всеки един човек дълбоко в себе си е добър.

НОВИНИ В АВАНС

Зорница Пейкова, модел от Агенция "Хай левъл"
(в тоалет на Запрян Маринов)

"Най-важното за един манекен е да умее да подчертава силните и да прикрива слабите си страни. Нашата професия е немислима без търпеливостта, професионализма /който предполага изключителна дисциплина и перфектно поддържано тяло/. Съществено е и умението да работиш с хората - да можеш да ги изслушваш и да приемаш тяхното мнение - т.е. да не се съобразяваш само със себе си!"

Информация: Internet, Fashion Net,First View, Vogue daily,J ust style и собствени източници

© Любомир Стойков
Всички права запазени!