"ЧАРОВНАТА ДИКТАТОРКА" ®
Страница за модата на Любомир Стойков

вестник "Пари", 12 октомври 2001 година

ТЕНДЕНЦИИ

ЕЩЕР ЗАЛАГА НА РАЗКРЕПОСТЕНОСТ И КОМФОРТ
* Легендарният стилист от български произход лансира линиите "Престиж", "Туид комфорт" и "Даниел Ещер спорт"

Даниел Ещер, чийто генетични корени са в България, за пореден път показа усет за съвремието и за променените мъжки ценности. В най-новата си есенно-зимна колекция за представителите на "силния пол" той предлага три основни теми "Престиж", "Туид комфорт" и "Даниел Ещер спорт". Линията е комфортна и разкрепостена едновременно. Доминират едноредите сака с три копчета, но не са елиминирани съвсем и двуредите костюми с широки ревери. Специално място имат комбинациите на сака с полуспортни кройки и удобни панталони от кадифе. Цветовите акценти падат върху черното, кафявото, морско синьото и червеното. Фаворизирани са тъкани като фланела, велур, туид и др.

Снимки: Модели на Даниел Ещер, есен-зима 2001-2002 г.
Фото © Daniel Hechter

СЪВМЕСТНО РЕВЮ НА МАНЧЕНКО И ЧЕРНАЕВА
* Букет известни лица от екрана и сцената представя насоките в стила есен-зима 2001-2002 година

Истинско удоволствие е когато такива дами на високия професионализъм в българския дизайн като Даря Манченко и Йорданка Чернаева си подадат ръка и в тандем представят своите най-нови виждания за есенно-зимния стил на обличане. Насладата от показаното наскоро в ресторант "Роялс" тяхно шоу е още по-пълна благодарение на оригиналния избор на манекени - известни и даже много известни наши актриси и телевизионни звезди - Биляна Петринска, Гала, Ернестина Шинова, Камелия Тодорова, Койна Русева, Снежина Петрова, Силвия Въргова. Даря Манченко вижда есенно-зимната жена облечена практично в един тоалет от сутрин до вечер: "Така, че да не й се налага да сменя дрехите си, а само аксесоарите." Дизайнерката набляга на взаимозаменяемостта на отделните компоненти - сака, поли и панталони и да могат да се комбинират свободно. В показаните 20 модела тя извежда на преден план веревната игра. Материите са предимно вълна, сатенирана коприна, вълнено трико, сурова коприна с памук и органза, а цветовите акценти падат върху черно, сиво и бяло - за дрехите, и синьо и червено (до по-тъмните му оттенъци) при аксесоарите.
В следващата ни модна страница ще покажем и тенденциите, предложени от другата участничка в ревюто-тандем - г-жа Йорданка Чернаева.

Снимка: Екатерина Шинова в тоалет на Даря Манченко
Фото © Стефка Янорова

ДАМСКИЯТ ПАРФЮМ "БУЛГАРИ БЛУ" Е ВЕЧЕ В БЪЛГАРИЯ
* Италианският престолонаследник лично присъства на премиерата

Изисканата премиера на "Булгари Блу" в хотел "Хилтън" привлече вниманието дори на италианския престолонаследник - крал Виторио Емануеле ди Савой. Заедно с него и италианския посланик Н.пр. Алесандро Графини, на премиерата присъстваха Силва Зурлева, председател на Съвета на директорите на Нова телевизия, Джулия Бул, Анна Сендова, Галя Дичева, Евгения Калканджиева, Цветелина Узунова, баронеса Мариана Гендович, пресаташето на финансовия министър Оля Генчева и др. Г-жа Виолета Атанасова - шефка на "Еверет-София", се бе погрижила за артистичния фон с изпълнения на джаз на Белослава, която блестеше в колие на прочутата модна къща. Със скъпи огърлици гостите посрещаха модели на "Ексграунд", сред които Цеци Красимирова, Цветелина Бранкова и др.

КОНКУРСИ

НЕСТАНДАРТЕН КОНКУРС НА "МАКСМАРА" В БЪЛГАРИЯ
* Прочутата модна къща чества своята 50-годишнина по уникален начин
* * В продажба ще бъде пуснато ексклузивно палто - модел 101951

Представителството в България на прочутата италианска модна къща "МаксМара" реши по един уникален начин да отбележи нейната 50-годишнина. В нестандартния конкурс на тема "МаксМара и палтото" могат да участват всички желаещи, но все пак основен адресат са студентите по текстил и моден дизайн и младите създатели на облекла. В далечната 1951 година стартът е даден с презентацията на палто в цвят камел и костюм в червено. Хроникьорите напомнят, че МаксМара е създадена от Акиле Марамоти, който след като овладява юридическите науки решава да се посвети на дизайна и бизнеса с модни стоки. Неговата водеща философия и концепция за стила е съхранена и до ден днешен: "Изчистена кройка и прецизна линия, модели с подчертан италиански вкус, преосмислящи тенденциите и промените".
Залагайки на екипната форма, през десетилетията модната къща не е безразлична към утвърдените асове в дизайна на облекло. В различни периоди за нейната марка са работили Емануел Кан и Карл Лагерфелд, Лучано Сопрани и Гай Паулин, Долче и Габана и Ан-Мари Берета и др. В рекламните кампании на МаксМара са участвали със свои идеи и произведения такива майстори на фотообектива като Сара Муун и Паоло Роверси, Питър Линдберг и Стивън Мейзъл, Артър Елгорт и Ричард Аведън.
В навечерието на юбилея в продажба ще бъде пуснато ексклузивно палто - модел 101951 - числото напомня рождената дата на първата колекция на фирмата. Със стойността на фетиши са детайлите - жакардовата подплата, вътрешния джоб за документи, етикетът с номера на съответната кройка, естествените рогови копчета, памучната опаковка и закачалката от палисандрово дърво.
Апелът за участие в нестандартния конкурс на МаксМара - България (фирмата присъства в нашата страна четвърта година) цели да събуди творческата активност на младите дизайнери и особено на студентите от университетите и колежите. Всички произведения на тема "МаксМара и палтото" се очакват между 29 и 31 октомври 2001 година в София на адрес: ул. "Леге" 10, ет.2, "МаксМара - България", за конкурса.

Фото © MaxMara

ТЪРСИ СЕ НАЙ-КРАСИВИЯТ БЪЛГАРИН
* "Интерсаунд" и Кемпински Хотел Зографски подготвят "Менхънт България 2001"

Трескаво се търсят красиви български мъже, за да бъдат поканени в националния финал на конкурса "Менхънт България 2001". Кой ще бъде приемник и наследник на предишните носители на титлата за нашата страна - призьорите Мариян Кюрпанов (за 1999 г.) и Сава Цеков (за 2000 г.)? Това ще стане ясно на 26 октомври 2001 г. във Вариетето на Кемпински Хотел Зографски, където точно в 20 часа ще започне вълнуващото състезание. Както за оставащите кастинги, така и за самия финал трескаво се готвят две чаровни дами - г-жа Ирина Папазова, президент на агенция "Интерсаунд" и г-ца Росица Новева, представителка на Кемпински Хотел Зографски. Критериите за интелигентни и обаятелни мъже се допълват от железните изисквания за възраст - между 18 и 35 години и за ръст - задължително над 175 см.
Победителят в "Менхънт България 2001" ще представя страната ни на световния финал "Менхънт Интернешънъл" в Пекин на 13 ноември 2001 г., както и ще отнесе наградите на модните къщи "Дизел", "Калвин Клайн" и др.
Организаторите довериха, че още не е късно да се запишат желаещите (и разбира се отговарящите на условията) красавци, тъй като в оставащите дни предстоят допълнителни кастинги за кандидати за учсатие в конкурса "Менхънт България 2001", организиран от агенция "Интерсаунд" и Кемпински Хотел Зографски.

Снимка: Мариян Кюрпанов, победител в Менхънт България 1999 г.
Фото © Агенция "Ексграунд" - Internet

СТИЛ

ГРУПИРОВКАТА КОНДЕ НАСТ СПИРА СПИСАНИЕ "МАДМОАЗЕЛ"

През месец ноември ще излезе от печат последния брой на списание "Модмоазел" решиха от американската издателска групировка Конде Наст. От компанията мотивираха решението си с аргумента, че дамското модно и лайфстайл списание претърпя тежки загуби поради свиването на рекламния пазар след атаките от 11 септември над Ню Йорк и Вашингтон. Спадът на реклами в списанието през последните 8 месеца е над 18 % и показва най-ниските си нива в 66-годишната история на списанието. Групировката Конде Наст издава още списанията "Гламър", "Вог", Ню Йоркър" и др. За всички абонати на "Модмоазел" от компанията съобщават, че до края на годината вместо "Модмоазел" ще получават "Гламър".

МОДНИТЕ ДИЗАЙНЕРИ СЕ БОРЯТ С КРИЗАТА

Атаките над Ню Йорк и Вашингтон и последвалата ги икономическа криза засегнаха и италианския моден пазар. От една страна, американските търговци не присъстваха, с малки изключения, на тазгодишното договаряне, а от друга, и местните потребители свиха търсенето при заплахата от една глобална военна криза. След първата вълна на шок и стрес, италианските дизайнери, които участваха в Миланската седмица на модата взеха решение да се противопоставят на кризата, като изложат сами своите дрехи пред американската публика и търговци. Джорджо Армани взе решение да направи собствено шоу в Америка като се мотивира така - "Бъдещето е несигурно, но точно сега трябва да бъдем смели, за да се справим с кризата."
Към призива за справяне със световната криза се присъедини и Том Форд, главният дизайнер на Гучи, който каза, че модната индустрия не бива да бъде оставена да загине, защото осигурява доход не само на дизайнерите, но и на хиляди други, които се занимават с производството на суровини, материали и текстил.

© Любомир Стойков
Всички права запазени!