"ЧАРОВНАТА
ДИКТАТОРКА" ® вестник
"Пари", 12 октомври 2001 година
ЕЩЕР
ЗАЛАГА НА РАЗКРЕПОСТЕНОСТ И КОМФОРТ Даниел Ещер, чийто генетични корени са в България, за пореден път показа усет за съвремието и за променените мъжки ценности. В най-новата си есенно-зимна колекция за представителите на "силния пол" той предлага три основни теми "Престиж", "Туид комфорт" и "Даниел Ещер спорт". Линията е комфортна и разкрепостена едновременно. Доминират едноредите сака с три копчета, но не са елиминирани съвсем и двуредите костюми с широки ревери. Специално място имат комбинациите на сака с полуспортни кройки и удобни панталони от кадифе. Цветовите акценти падат върху черното, кафявото, морско синьото и червеното. Фаворизирани са тъкани като фланела, велур, туид и др. Снимки:
Модели на Даниел Ещер, есен-зима 2001-2002 г. СЪВМЕСТНО
РЕВЮ НА МАНЧЕНКО И ЧЕРНАЕВА Истинско
удоволствие е когато такива дами на високия професионализъм в българския
дизайн като Даря Манченко и Йорданка Чернаева си подадат ръка и в тандем
представят своите най-нови виждания за есенно-зимния стил на обличане.
Насладата от показаното наскоро в ресторант "Роялс" тяхно шоу
е още по-пълна благодарение на оригиналния избор на манекени - известни
и даже много известни наши актриси и телевизионни звезди - Биляна Петринска,
Гала, Ернестина Шинова, Камелия Тодорова, Койна Русева, Снежина Петрова,
Силвия Въргова. Даря Манченко вижда есенно-зимната жена облечена практично
в един тоалет от сутрин до вечер: "Така, че да не й се налага да
сменя дрехите си, а само аксесоарите." Дизайнерката набляга на взаимозаменяемостта
на отделните компоненти - сака, поли и панталони и да могат да се комбинират
свободно. В показаните 20 модела тя извежда на преден план веревната игра.
Материите са предимно вълна, сатенирана коприна, вълнено трико, сурова
коприна с памук и органза, а цветовите акценти падат върху черно, сиво
и бяло - за дрехите, и синьо и червено (до по-тъмните му оттенъци) при
аксесоарите. Снимка:
Екатерина Шинова в тоалет на Даря Манченко ДАМСКИЯТ
ПАРФЮМ "БУЛГАРИ БЛУ" Е ВЕЧЕ В БЪЛГАРИЯ Изисканата премиера на "Булгари Блу" в хотел "Хилтън" привлече вниманието дори на италианския престолонаследник - крал Виторио Емануеле ди Савой. Заедно с него и италианския посланик Н.пр. Алесандро Графини, на премиерата присъстваха Силва Зурлева, председател на Съвета на директорите на Нова телевизия, Джулия Бул, Анна Сендова, Галя Дичева, Евгения Калканджиева, Цветелина Узунова, баронеса Мариана Гендович, пресаташето на финансовия министър Оля Генчева и др. Г-жа Виолета Атанасова - шефка на "Еверет-София", се бе погрижила за артистичния фон с изпълнения на джаз на Белослава, която блестеше в колие на прочутата модна къща. Със скъпи огърлици гостите посрещаха модели на "Ексграунд", сред които Цеци Красимирова, Цветелина Бранкова и др.
НЕСТАНДАРТЕН
КОНКУРС НА "МАКСМАРА" В БЪЛГАРИЯ Представителството
в България на прочутата италианска модна къща "МаксМара" реши
по един уникален начин да отбележи нейната 50-годишнина. В нестандартния
конкурс на тема "МаксМара и палтото" могат да участват всички
желаещи, но все пак основен адресат са студентите по текстил и моден дизайн
и младите създатели на облекла. В далечната 1951 година стартът е даден
с презентацията на палто в цвят камел и костюм в червено. Хроникьорите
напомнят, че МаксМара е създадена от Акиле Марамоти, който след като овладява
юридическите науки решава да се посвети на дизайна и бизнеса с модни стоки.
Неговата водеща философия и концепция за стила е съхранена и до ден днешен:
"Изчистена кройка и прецизна линия, модели с подчертан италиански
вкус, преосмислящи тенденциите и промените". Фото © MaxMara ТЪРСИ
СЕ НАЙ-КРАСИВИЯТ БЪЛГАРИН Трескаво
се търсят красиви български мъже, за да бъдат поканени в националния финал
на конкурса "Менхънт България 2001". Кой ще бъде приемник и
наследник на предишните носители на титлата за нашата страна - призьорите
Мариян Кюрпанов (за 1999 г.) и Сава Цеков (за 2000 г.)? Това ще стане
ясно на 26 октомври 2001 г. във Вариетето на Кемпински Хотел Зографски,
където точно в 20 часа ще започне вълнуващото състезание. Както за оставащите
кастинги, така и за самия финал трескаво се готвят две чаровни дами -
г-жа Ирина Папазова, президент на агенция "Интерсаунд" и г-ца
Росица Новева, представителка на Кемпински Хотел Зографски. Критериите
за интелигентни и обаятелни мъже се допълват от железните изисквания за
възраст - между 18 и 35 години и за ръст - задължително над 175 см. Снимка:
Мариян Кюрпанов, победител в Менхънт България 1999 г.
ГРУПИРОВКАТА КОНДЕ НАСТ СПИРА СПИСАНИЕ "МАДМОАЗЕЛ" През месец ноември ще излезе от печат последния брой на списание "Модмоазел" решиха от американската издателска групировка Конде Наст. От компанията мотивираха решението си с аргумента, че дамското модно и лайфстайл списание претърпя тежки загуби поради свиването на рекламния пазар след атаките от 11 септември над Ню Йорк и Вашингтон. Спадът на реклами в списанието през последните 8 месеца е над 18 % и показва най-ниските си нива в 66-годишната история на списанието. Групировката Конде Наст издава още списанията "Гламър", "Вог", Ню Йоркър" и др. За всички абонати на "Модмоазел" от компанията съобщават, че до края на годината вместо "Модмоазел" ще получават "Гламър". МОДНИТЕ ДИЗАЙНЕРИ СЕ БОРЯТ С КРИЗАТА Атаките
над Ню
Йорк и Вашингтон и
последвалата ги икономическа криза засегнаха и италианския моден пазар.
От една страна, американските търговци не присъстваха, с малки изключения,
на тазгодишното договаряне, а от друга, и местните потребители свиха търсенето
при заплахата от една глобална военна криза. След първата вълна на шок
и стрес, италианските дизайнери, които участваха в Миланската седмица
на модата взеха решение да се противопоставят на кризата, като изложат
сами своите дрехи пред американската публика и търговци. Джорджо Армани
взе решение да направи собствено шоу в Америка като се мотивира така -
"Бъдещето е несигурно, но точно сега трябва да бъдем смели, за да
се справим с кризата." © Любомир
Стойков |